מהו הקשר בין תחושה של בגד לתחושת הגוף? מה אפשר לחוש כשלובשים את הבגד האהוב עלינו? כיצד יכולים הבגדים, והבחירה האישית בהם, לשמח אותנו, לזקוף את קומתנו ולתת לנו תחושה של "מקום בעולם"?

תרפיה באמצעות אופנה – Fashion Therapy – הוא תחום חדש, פורץ-דורך, המבקש לחבר בין אופנה לתרפיה: בין הבגד הנלבש לבין הרגש שהוא יוצר אצל הלובש. הסדנה מוצעת לראשונה כפעילות העשרה במסגרות שיקומיות קיימות למטופלות בהפרעות אכילה. הסדנה מיועדת לנערות ולנערים בגיל ההתבגרות, המטופלות במרכזים שיקומיים או בקבוצות תמיכה קיימות, ואף כסדנת העשרה במסגרת בית-ספרית. ההנחה הרווחת היא כי מרבית הפרעות האכילה מתפתחות על רקע קשיים רגשיים וכתוצאה מלחצים חברתיים ותרבותיים. הסדנה תבקש ליצור בסיס חווייתי לעבודה רגשית שתוביל בדרך ידידותית לשיפור בדימוי העצמי ולהתגברות על מחשבות מכשילות בנוגע לתפישת הגוף. העיסוק בגוף, באמצעות הבגד והיופי שהוא יכול לשקף, יבקש לתמוך בדרך עקיפה באופני הטיפול הקיימים. סדנת Fashion Therapy תבקש לחבר בצורה חווייתית בין הכוח של החומר להשפעתו על הרגשות שלנו: מה הבגד עושה לרגש? כיצד יכול בגד לייצר דיוּק, התרוממות רוח, ביטחון עצמי או שמחת חיים? כיצד צבע, צורה או חומר – המרכיבים בגד – מפעילים את הרגש? איך נוכל להיות המעצבים של החיים הרגשיים של עצמנו – ושל אחרים? ננסה לחשוב, לתאר ולאפיין בגדים שגורמים לנו לחוש בטוחים. המעצב אלבר אלבז הטמיע את המושג "בגדים רגשיים"; כך נסתכל על הפקתו של בגד כתהליך של יצירה אמנותית: ראשיתו בדמיונו כיצד יכולות המחשבות הללו להפוך למנוף ליצירה עצמית, להעצמה אישית ולביטוי של רגשות? במהלך הסדנה נפתח ערוצים למחשבה חדשה, ונתנסה בכך.

 "בגדים הם מסגרת לנשמה… הבגדים נותנים לכל בן-אדם להיות הוא-עצמו… הגזרות של הבגדים, הבדים שלהם, הם מחבקים ואז את מרגישה מועצמת… את מתלבשת בשיא הפשטות ומרגישה כמו סינדרלה… הבגד מחבק אותך, ויחד עם זה, את יוצאת מתוך הבגד. האישיות שלך יוצאת… אני מרגישה שהבגדים הם עור שני שלי. הם טובים לי. נוח לי, וטוב לי. הבגד מרגיש לא זר על הגוף… אני הולכת זקופה, אני הולכת גאה. הדברים יושבים עליי, אני מרגישה טוב" – מתוך שיחות עם נשים על תרפיה באופנה

מהלך הסדנה: 3-6 מפגשים בני שלוש שעות כל אחד

ליצירת קשר בנוגע לקורס / סדנה >>

Loading...