הפרויקט "גני עדן דמיוניים" 2011

gan_eden3

לדף התערוכה בגלריה המשרד >>
פתיחת התערוכה 6.9.2012 סיור וירטואלי >>
למאמרה של חנה קופלר – להשיל את קליפות הבדידות >>
להורדת הספר "גני עדן דמיוניים" (קובץ PDF) >>
נדרשת תוכנת: Adobe Reader

בליל שבת כשחזרתי מהפתיחה של התערוכה "משהוא מפזר את הוורדים האלו אאוללייה" אני חושבת: הידיים החלל המדהים הזה המרגש כל כך של אנשים שנותנים ידיים זה לזה מי הם? איך הם נראים? איפה הם נמצאים? ואני רואה אותם, את האנשים עומדים במעגל ונותנים ידיים. נשים, גברים, זקנים, צעירים, ילדים, ערבים, צליינים, מוסלמים בכל מיני מקומות בארץ ובעולם מעגל של אנשים שנותנים ידיים "כפרה לדרך". שנה של התעלות ומסע ברחבי הארץ בזמן של שלום ובזמן של מלחמה בצפון. ברגעים בהם עמדנו במעגל דוממים ומברכים היה בהיר לי שבעצם כולנו, בכל אזור גיאוגרפי בכל הארץ, בכל גיל, תמיד מברכים את אותן הברכות, מאחלים את אותם האיחולים חושבים איך להעלות על הדעת ברכה שתוכל להתגשם למעננו ולמען השאר. ההזדמנות להיות ברגע כזה- סקרנה אותי והמשך המחשבה- מה באמת אנחנו מדמיינים כשניתנת לנו הזדמנות לאחל את הטוב ביותר. ומתוך כל הרגעים המקודשים הללו ובזכות כל האנשים שהביעו את רצונם להיות שותפים להם, נולד הפרויקט החדש: גני עדן דמיוניים"

רבקה בצלאל

ראייה בהירה/ מכתבי הרב קוק
"נסה שהשאיפות והחלומות שמסתובבים אצלך בפנים יהיו חיוביים ואמיתיים, התחום הזה הוא בידיים שלך נטו. על הרבה דברים אין לך שליטה, אבל על מה לחלום אף אחד לא יקבע לך- זה הפרויקט האישי שלך."

כשניתנת בידנו היכולת לדמיין את גן-העדן שלנו איזו יצירה ניצור? איזה שיר של עולם ננגן? עד כמה נפליג בדמיוננו…

הגדרה מהמילון (מילוני זק, מילון שימושי עברי-עברי, עמ' 149)
"גן עדן

  1. מקומם הראשון של אדם וחווה, מקום גידולם של עץ הדעת ועץ החיים.
  2. לפי האמונה: מקום לצדיקים בעולם הבא לעומת הגיהנום לרשעים.
  3. מקום נפלא (ראה: טעם גן עדן)

גן העדן האבוד- כינוי לתקופה מצויינת שחלפה ואיננה עוד.
גן עדן של כסילים (טיפשים)- מקום של שלווה מדומה. (עמ' 408)
טעם גן עדן: טעם משובח ביותר.

דמיון (דמיונות) עמ' 182

  1. היות דומה, כגון: יש דמיון ביניהם
  2. כושר ליצור במוח דברים שאינם במציאות ל: פנטזיה

דמיון יוצר- כוח יצירה
דמיון שווא- מראה מתעה
דמיוני- שאיננו במציאות, פנטסטי
דמיין- לדמיין את, מדמיין, ידמיין, חזה בדמיונו, שקע בדמיונות.

newspaperr

מתוך "ארוחת בוקר עם סוקרטס/ פילוסופיה של חיי היוםיום
רוברט רולנד סמית 2010
דוקטרינת  שני העולמות- מתוך דבריו של ניטשה.
ע"פ דוקטרינה זו אנו ממציאים עולם אידיאלי ובורחים אליו מהעולם שבו אנו חיים. הפנטזיות עשויות להיות מנחמות, אבל ניטשה אומר כי אנו ממציאים אותן רק משום שאיננו מסוגלים לשאת את העובדה שזה כל מה שיש ולאחר שהמצאנו אותן, אנו עושים מעט מאוד על מנת להגשימן. ניטשה מציע אתגר אשר נראה פשוט ואפילו קל: נהפוך את האידיאל שלנו למציאותי, או אפילו טוב יותר- נהפוך את המציאות שלנו לאידיאלית.
לשם כך הוא יבקש אותנו לדמיין מחדש את החיים שלנו לפרטי פרטים- הוא יניח לנו רק כאשר נגיע לנקודה שבה היינו שמחים לחיות כל רגע מחדש. בנקודה זו מתאחדים שני העולמות שלנו… ופתאום, יותר לא יאיים עלינו שום אידיאל שנרגיש חובה להתאים עצמנו אליו- ונהיה משוחררים להיעשות אנו עצמינו, על כל האינדיבידואליות הנון קונפורמיסטית שלנו- דהיינו מחוספסים, מוזרים, גחמניים וכוחניים, לוקחים סיכונים יוצאי דופן ומקוריים. נשמיט את הקביים של האידיאל מתחתינו ופשוט נלך…"

בסופו של תהליך יוולד הספר "גני-עדן דמיוניים" אשר יכיל את הדברים שאנשים כתבו/ יכתבו בגלויות וכמובן את הגיגיי בנושא.
דוסטוייבסקי אמר: "גן העדן חבוי בליבו של כל אחד מאיתנו."
תמיד נדמה לנו שהטוב עוד יגיע, שבדמיון הכל טוב יותר, או יכול להיות טוב יותר וגן העדן הוא בכלל נשגב. לעיתים ברגעים הכי פשוטים, שקטים, רגעי חסד שלנו עם עצמנו- אנחנו בגן עדן… האם יש לנו את האומץ להכריז מדיי פעם בקול בפני אנשים: אני חי/ה בגן עדן. אומץ להודות בטוב. אני מאמינה שדרך העשייה הזו אפשר להפיח חיים מאוד אינטנסיביים בתוך עולם הדימיון של הרבה אנשים וכשאני מפיחה‎‎‎ את החיים בעולם הדמיון של הרבה אנשים, אני עוזרת להם להתחבר למחשבות החיוביות שלהם. מחשבות חיוביות יובילו להתנהלות הרמונית ומאוחדת בעולמנו וזו המשאלה הכי גדולה בחיים שלי.

תודה מראש לכל האנשים שלקחו חלק בפרויקט שלי.

Loading...