מ-Passion ל-Fashion סדנה חווייתית למעצבים ולאנשי מקצוע מתעשיית ההלבשה

מהו בגד בשבילכם? כיצד אתם ניגשים לבחור, לעצב או לתפור בגד חדש? מהי חנות בגדים אטרקטיבית, מבחינתכם? מה אתם מרגישים כשאתם לובשים את הבגד האהוב עליכם? ובאיזו תחושה אתם ניגשים לפתוח את ארון הבגדים?
תרפיה באמצעות אופנה – Fashion Therapy – הוא תחום חדש, פורץ-דורך, המבקש לחבר בין אופנה לתרפיה: בין הבגד הנלבש לבין הרגש שהוא יוצר אצל הלובש. הסדנה מוצעת לראשונה למעצבים ולאנשי מקצוע מתעשיית ההלבשה – לסטייליסטים פעילים, למוכרים בחנויות בגדים, למעצבי אופנה פעילים, לתופרות ולאנשי מקצוע הפועלים בתוך התעשייה.
סדנת Fashion Therapy תבקש לחבר, בצורה חווייתית ובמסגרת קבוצת עמיתים, בין הכוח של החומר להשפעתו על הרגשות שלנו: מה הבגד עושה לרגש? כיצד יכול בגד לייצר דיוּק, התרוממות רוח, ביטחון עצמי או שמחת חיים? כיצד צבע, צורה או חומר – המרכיבים בגד – מפעילים את הרגש? איך נוכל להיות המעצבים של החיים הרגשיים של עצמנו – ושל אחרים?
אלבר אלבז הטמיע את המושג "בגדים רגשיים"; כך נסתכל על הפקתו של בגד כתהליך של יצירה אמנותית: ראשיתו בדמיונו של המעצב, המשכו בתהליך האמנותי של עיצובו ואחריתו בלבישת הבגד, שבכוחה להוביל תהליך ריפוי אצל הלובש.

האמנות בכללותה איננה עשייה בלתי תכליתית של דברים המתפזרים בריק, אלא היא כוח שהוא תכליתי, והחייב לשרת את התפתחותה והתעדנותה של הנפש האנושית. היא השפה המדברת אל הנפש, בצורה המיוחדת לה בלבד, על דברים שהם לגבי הנפש לחם חוק, והנפש יכולה לקבל את הלחם הזה רק בצורה זו. כשהאמנות מוותרת על המשימה הזו נותר חלל ריק.

ואסילי קאנדינסקי

נבחן עבודות מגוּונות של מעצבים כמו אלכסנדר מקווין, חוסיין שאליין, כריסטובל בלנסיאגה, פייר קארדן, ויויאן ווסטווד, תמרה יובל ג'ונס, דורין פרנקפורט ודינה גלס, וכן בגדים מהמלתחה האישית של כל אחד מאתנו. נבחן ונדבר במטרה למצוא בבגדים שסביבנו ביטוי אותנטי של היוצר וחוויה רגשית מסוימת ומכוּונת עבור הלובש.
סדנת Fashion Therapy תבקש להתוות אצל אנשים מעולם העיצוב וההלבשה קשרים יצירתיים בין ביגוד, מחוזות היצירה וההבעה האותנטית לבין חיבור בעל כוונה מרפאת באופנה. בכל יום אנו עוטים על עצמנו בגדים; כיצד יכול ההליך השגרתי הזה להפוך למנוף ליצירה עצמית, להעצמה אישית ולביטוי של רגשות? במהלך הסדנה נפתח ערוצים למחשבה חדשה, ונתנסה בכך.

ליצירת קשר בנוגע לקורס / סדנה >>

Loading...