סדנה חווייתית חד-פעמית ב- Fashion Therapy לקבוצות ולקהל הרחב

האם אתם מרגישים בטוחים בבגדיכם? איך אתם חשים כאשר אתם לבושים בבגד האהוב עליכם? האם הבגדים שלכם משמחים אתכם וזוקפים את קומתכם?  האם ישנם ימים בהם אתם מנסים עוד ועוד בגדים עד שאתם מוצאים את הבגד המתאים? מה אתם מרגישים כשאתם נכנסים לחנות בגדים? ובאיזו תחושה אתם ניגשים לפתוח את ארון הבגדים?

תרפיה באמצעות אופנה – Fashion Therapy – הוא תחום חדש, פורץ-דורך, המבקש לחבר בין אופנה לתרפיה: בין הבגד הנלבש לבין הרגש שהוא יוצר אצל הלובשת. הסדנה מוצעת לקהל הרחב, ללא צורך בידע מוקדם. במסגרת סדנה חווייתית, חד-פעמית, בת שלוש שעות, נפתח ערוצים למחשבה חדשה על סגנון הלבוש שלנו ועל ההשפעה שלו עלינו. נגלה כיצד הבגד אותו אנו בוחרות ללבוש הוא כלי חשוב ויומיומי להשלמת התחושה הרגשית, וכיצד יכול הבגד הנבחר לתרום לתחושות שמחה, ביטחון עצמי והתרוממות רוח, להרמוניה ולאיזון רגשי; לתחושה שאתם נמצאים, בטוחים ומוגנים, בתוך הבית שלכם.
סדנת Fashion Therapy תבקש לחבר, בצורה חווייתית ובמסגרת קבוצתית אינטימית, בין הכוח של החומר להשפעתו על הרגשות שלנו: מה הבגד עושה לרגש? כיצד יכול בגד לייצר דיוּק, התרוממות רוח, ביטחון עצמי או שמחת חיים? כיצד צבע, צורה או חומר – מהם מורכב בגד – מפעילים את הרגש? איך נוכל להיות המעצבות של החיים הרגשיים של עצמנו?
נסתכל על הפקתו של בגד כתהליך של יצירה אמנותית: ראשיתו בדמיונו של המעצב, המשכו בתהליך האמנותי של עיצובו הפיזי ואחריתו בלבישה של הבגד, שבכוחה להוביל תהליך של ריפוי אצל הלובשת.
לְמה מתכוונים ילדים כשהם אומרים "אני לא רוצה ללבוש את זה", ומה הם בעצם מנסים להגיד בכך? מדוע ילדות מבקשות ללבוש "שמלה מסתובבת"? מדוע מכנסי הג'ינס שומרים על כוחם כפריט לבוש פופולרי ואהוב במשך עשרות שנים? כיצד יכול בגד לייצר תחושה של "עור שני" עבור הלובשת, וכך גם את יכולתה לזקוף את ראשה ואת התחושה העוטפת שאפשר לתארהּ כ"מציאת מקום בעולם"?
נבחן עבודות מגוּונות של מעצבים כמו אלבר אלבז, שהטמיע את המושג "בגדים רגשיים", אלכסנדר מקווין, חוסיין שאליין, כריסטובל בלנסיאגה, פייר קארדן, ויויאן ווסטווד, תמרה יובל ג'ונס, דורין פרנקפורט ודינה גלס, וכן בגדים מהמלתחה האישית של כל אחת מאתנו – בגדים שאנחנו אוהבות. נסתכל, נמשש ונדבר, במטרה למצוא בבגדים שסביבנו ביטוי אותנטי של היוצר וחוויה רגשית מסוימת ומכוּונת עבור הלובשת.
אל הסדנה מוזמנות חברות, בנות משפחה, שכנות, קולגות או מכרות. אין צורך, כאמור, בידע מוקדם. אל הסדנה יש להביא שני פריטי לבוש מהמלתחה האישית: בגד אחד בו אני מרגישה "מיליון דולר" ובגד נוסף בו אני מרגישה "רגיל" או "בסדר".
הסדנה מיועדת למסגרות של חוגי בית, לימי הולדת או למסיבות רווקות, לעובדים בחברות גדולות, לוועדי עובדים ולמסגרות תמיכה טיפוליות סביב סוגיות של הפרעות אכילה ודימויי גוף.

ליצירת קשר בנוגע לקורס / סדנה >>

Loading...